- Головна
- Новини
- Адміністрація
- Діяльність закладу
- Методична скринька
- Безпечне освітнє середовище
- Внутрішня система якості освіти
- Дистанційна освіта
- Виховна робота
- Бібліотека
- Соціально-психологічна служба
- Сторінка логопеда
- Фотогалерея
- Дошка оголошень
- Батькам
- Корисні посилання
- Протидія булінгу в закладі освіти
- Зворотній зв'язок
- Прозорість та інформаційна відкритість
- Благодійна допомога
Масаж рук для розвитку дрібної моторики дітей
Про важливість розвитку моторики говорили багато вчених на різних етапах розвитку людства. Ще античні мислителі, наприклад, великий Кант, доводили, що кисть руки – нічим іншим, як зовнішня опуклість людського мозку. Згодом подібну думку висловив і Сухомлинський, подарувавши світу знамениту фразу – “Розум дитини на кінчиках його пальців”. Іван Павлов – перший вчений, який став нобелівським лауреатом, також наголошував, що руки вчать голову, а потім навпаки – і це круговий процес. Саме тому відповідальним батькам, які прагнуть розвивати дитину не тільки фізично, а й інтелектуально, з перших днів життя малюка важливо навчитися робити пальчиковий масаж .
Тісний взаємозв’язок мови та дрібної моторики простежується ще в специфіці спілкування первісних людей, коли щось пояснюючі жести супроводжувалися емоційними вигуками. Мова еволюціонувала, але так і залишилася у компанії з жестикуляцією. Чи помічали ви, як часто люди, не вміючи знайти у розмові відповідного слова, супроводжують свою розповідь «мовою тіла», активно застосовуючи невербальне спілкування? Це наочний приклад, що підтверджує, що центри кори головного мозку, відповідальні за промову та жести, знаходяться поряд один з одним.
Цілком логічно, що застосування матір’ю масажу долонь та пальців дитини стимулює пробудження та активізацію частини мозку, від якої залежить мовленнєва діяльність.
Беріть до уваги приклади масажу рук:
6-8 погладжувань внутрішньої та зовнішньої поверхні руки (від кисті до ліктя);
2-4 одночасні згинання/розгинання пальців, крім великого, який повинен залишатися нерухомим;
2-4 «спіральки» по кожній долоні (дорослий своїм пальцем здійснює кругові рухи, рухаючись від середини долоні до основи пальців);
1-2 масування кожного пальчика від кінчиків до основи (всі рухи дорослий виконує великим і вказівним пальцями, масажуючи всю поверхню, у тому числі міжпальцеву та тильно-долонну площини);
відведення великого пальця руки в різні боки – вперед/назад, праворуч/ліворуч;
5-6 погладжувань дитячої руки від периферії до центру.
«А ну, наздожени!» – пальчики дитини «біжать» по долоні, а пальці дорослого намагаються їх упіймати.
«Каталочки» – пластикові тенісні кульки, пухирчасті м’ячики або будь-який інший круглий предмет потрібно катати, затиснувши двома долонями. Можна спробувати робити це із різною швидкістю.
“Знімаємо рукавиці” – одна рука ривками тягне пальчики на інший, імітуючи зняття рукавиць або рукавичок.
«Прасочка» – потрібно уявити, що одна долоня – це одяг, а друга – праска, якій цей самий одяг необхідно добре погладити.
Вертоліт – за допомогою простого олівця, розміщеного на долоні, потрібно імітувати рухи пропелера.
Під час купання попросити карапуза зобразити долоньками рибку, яка швидко пливе морем, рятуючись від злої акули.
Грудити аркуші паперу, надаючи їм кулясту форму і потрібний розмір (тобто дитині доведеться виконувати всі дії, докладаючи різний ступінь зусиль), потім можна виготовленими кульками пограти в сніжки, склеїти з них сніговика або вправлятися в влучності, кидаючи «м’ячики» в “баскетбольне кільце” (відро або кошик).
Пограти долоньками у театр тіней.
Зробити пальці героями казок, яким потрібно виконувати різні дії: скакати на коні, підмітати підлогу тощо.
Малювати пальцями по манній (або будь-якій іншій) крупі, уявляючи себе модним художником сучасності.