- Головна
- Новини
- Адміністрація
- Діяльність закладу
- Методична скринька
- Безпечне освітнє середовище
- Внутрішня система якості освіти
- Дистанційна освіта
- Виховна робота
- Бібліотека
- Соціально-психологічна служба
- Сторінка логопеда
- Фотогалерея
- Дошка оголошень
- Батькам
- Корисні посилання
- Протидія булінгу в закладі освіти
- Зворотній зв'язок
- Прозорість та інформаційна відкритість
- Благодійна допомога
Банери
Основні переваги навчання читання в ігровій формі

Розуміючи все це, батьки намагаються скоріше навчити своїх дітей читати: змушують їх зубрити алфавіт, складати букви в склади, читати слова повністю. Однак не завжди просте заучування матеріалу приносить бажаний результат. Набагато ефективніше показує себе навчання читання дошкільнят саме в ігровій формі.
З ЧОГО ВАРТО ПОЧИНАТИ НАВЧАННЯ ЧИТАННЯ ДОШКІЛЬНЯТ?
Перед тим, як порівнювати переваги та недоліки різних підходів до опанування грамоти, потрібно зрозуміти, з чого повинен складатися цей процес. Розглянемо його на прикладі класичного або, як його ще називають, звукового методу, який використовується в сучасних загальноосвітніх школах. В його основі лежить послідовне і поступове вивчення матеріалу з переходом від простих тем до більш складних:
введення такого поняття, як «звук». На цьому етапі учні усно ділять слова на звуки, вчаться їх розрізняти.
вивчення алфавіту. Діти поступово запам'ятовують зображення і вимову кожної окремої літери, після чого вчаться читати з'єднуючи літери у склади.
поділ на склади. Тепер малюкам потрібно поліпшити навички роботи з текстом, навчитися розділяти слова на склади і читати їх.
швидке читання. Після освоєння складового етапу дітям потрібно навчитися читати слова повністю, а потім і цілими фразами.
ПОПУЛЯРНІ МЕТОДИКИ
Важливо пам'ятати, що всі перераховані етапи включені саме в класичну методику. Інші ж програми можуть істотно від неї відрізнятися. Так, наприклад, методика навчання читання в основі якої представлено читання одразу по складах замість того, щоб навчити дітей з'єднувати букви в склади, які також є поєднаннями букв, але побудовані за іншим принципом.
Попри те, що ця програма має масу прихильників, більшість педагогів початкових класів не рекомендує її для занять з дошкільнятами. Якщо малюки звикли читати складами, та не розуміють, як складати букви у склади, їм складніше буде перевчитися. Адже складовий розбір є однією з важливих тем шкільної програми.
Аналогічно ставляться вчителі й до навчання за картками Домана. Цей метод дозволяє малюкам навчитися читати слова повністю, оминаючи звуковий, буквений і складовий етапи. З огляду на те, що опанування грамоти розглядається саме як підготовка до школи, все ж краще використовувати для занять послідовні програми.
ЧОМУ ВЧИТИ ДІТЕЙ У ГРІ ПРАВИЛЬНО?
Перед тим, як вибрати методику, потрібно оцінити рівень знань дитини і переконатися в тому, що їй буде цікаво займатися. Саме від залученості учня в освітній процес багато в чому буде залежати ефективність таких тренувань..jpg)
.jpg)
На відміну від дорослих, діти використовують свої прийоми для пізнання навколишнього світу, і одним з таких методів є гра. Через неї вони швидше і якісніше засвоюють знання, а тому саме ігровий формат рекомендується для занять з дошкільнятами.
Опанування грамоти у формі гри також значно результативніше, ніж звичайне заучування матеріалу. Граючи, дитина комунікує з педагогом, розвиваючи своє усне мовлення і краще запам'ятовуючи інформацію. Їй цікаво займатися, оскільки таке проведення часу має не тільки навчальний, а й розважальний характер.