- Головна
- Новини
- Адміністрація
- Діяльність закладу
- Методична скринька
- Безпечне освітнє середовище
- Внутрішня система якості освіти
- Дистанційна освіта
- Виховна робота
- Бібліотека
- Соціально-психологічна служба
- Сторінка логопеда
- Фотогалерея
- Дошка оголошень
- Батькам
- Корисні посилання
- Протидія булінгу в закладі освіти
- Зворотній зв'язок
- Прозорість та інформаційна відкритість
- Благодійна допомога
Банери
Підготовка дитини до школи – чи потрібно вчити дошкільника читати
.jpg)
Підготовка до школи: основні моменти
Підготовка до школи і вступ до першого класу – тривожний період у житті дітей та їхніх батьків. З перших днів у школі вони зіткнуться з великим навчальним навантаженням, новим режимом дня і адаптацією до колективу. Тому дорослі намагаються підготувати своїх дітей до навчання в школі ще в дошкільному віці. Проблема полягає в тому, що ніде не закріплені точні вимоги до першокласників. Це ускладнює вибір підготовчих занять. На момент вступу до першого класу дитина має бути розвиненою в декількох напрямках: фізичному, мовленнєвому, естетичному і соціальному. До того ж мати сформовані на достатньому рівні комунікативні навички. Підготовчі заняття включають у себе розвиток пам’яті та уяви, усного мовлення, надання елементарних знань з математики і про навколишній світ.
Чи потрібно навчати дитину читання до школи
Немає єдиної думки, чи варто навчати дитину читання в дошкільному віці. Одні вважають, що це завдання педагогів у школі, інші самостійно вчать дитину читати з 4-5 років, а хтось навіть із 2-3 років. Кожна дитина розвивається у своєму темпі, тому не потрібно орієнтуватися лише на вік. Діти, які не вміють читати, рахувати й писати, також зможуть вступити до першого класу. Однак викладачі наполегливо рекомендують готуватися до школи, тому що новий життєвий етап із супутніми навантаженнями – великий стрес для дитини, і зосередитися на вивченні основ читання буває дуже складно. У підсумку успішність може знизитися навіть у найбільш здібних школярів. Велику частину інформації діти отримують у текстовому форматі, тому саме вміння читати є основою якісного процесу навчання.
З чого потрібно почати навчання
Якщо дитина дошкільного віку вміє грамотно будувати речення, чітко вимовляє букви і розрізняє звуки, у неї розвинена координація і наявний інтерес до читання, тоді вона точно готова вчитися. Як допоміжні матеріали можна використовувати буквар, абетку, кубики та картки. Слід пробувати різні програми навчання, але не зводити цей процес до монотонного уроку. Гра – найбільш оптимальна форма подачі матеріалу для дітей дошкільного віку, при якій навчання буде викликати у них непідробний інтерес.
Формувати навичку необхідно послідовно. Першим етапом є звуковий аналіз слова, після чого можна поступово переходити до читання складів і слів, нескладних речень і текстів. При вступі до першого класу дитині дуже знадобиться вміння чітко вимовляти звуки, розрізняти глухі й дзвінкі, м’які та тверді приголосні звуки, розуміти, які звуки називаються голосними. Успішне завершення першого етапу супроводжується тим, що дитина може ділити слова на звуки самостійно. Це вміння знадобиться їй при фонетичному розборі слів на шкільних уроках. Читання по складах належить до базових навичок дошкільника. Цей етап є найскладнішим, саме від нього залежить, наскільки швидко дитина навчиться вільно читати. Після засвоєння читання по складах вона переходить до читання слів, а потім і речень. Це не обов’язково мають бути складні конструкції, вони можуть складатися з двох-трьох слів. Дитині необхідно знати, що перше слово в реченні завжди пишеться з великої літери. Сформувавши навичку читання речень, можна сміливо переходити до повноцінного вивчення невеликих казок чи оповідань. Швидке орієнтування в тексті дозволить дитині краще впоратися з першими шкільними навантаженнями.
Методика навчання читання для дітей дошкільного віку
Підготовчі заняття до школи повинні мати регулярний характер, тоді вони будуть продуктивними. Необхідно, щоб вони мали чітку структуру і проводилися за певним планом, який дасть можливість успішно закріплювати отримані знання на практиці. В Інтернеті можна знайти велику кількість посібників для навчання читання, але це не завжди допомагає при складанні програми занять. Тому батьки часто довіряють навчання дітей розвивальним центрам, які працюють за перевіреними методиками.