- Головна
- Новини
- Адміністрація
- Діяльність закладу
- Методична скринька
- Безпечне освітнє середовище
- Внутрішня система якості освіти
- Дистанційна освіта
- Виховна робота
- Бібліотека
- Соціально-психологічна служба
- Сторінка логопеда
- Фотогалерея
- Дошка оголошень
- Батькам
- Корисні посилання
- Протидія булінгу в закладі освіти
- Зворотній зв'язок
- Прозорість та інформаційна відкритість
- Благодійна допомога
Банери
Розвиток дрібної моторики рук у дітей дошкільного віку
Батьків завжди хвилює питання, як забезпечити повноцінний розвиток дитини і як правильно підготувати її до школи. Вченими доведено, що розвиток руки, розвиток мовлення і мислення дитини тісно зв’язані між собою.
Розвиток дрібної моторики це один з найважливіших показників інтелектуальної готовності малюка до шкільного навчання. Зазвичай, якщо у дитини добре розвинута дрібна моторика, вона завжди логічно міркує, в неї добре розвинута пам’ять, увага та зв’язне мовлення. Вчителі завжди відзначають, що першокласники дуже часто відчувають великі труднощі в опануванні навичок в письмі. Письмо – це складний навик, який включає виконання унікальних, координованих рухів руки. Отже техніка письма потребує сумісної злагодженої роботи м’язів кисті та всієї руки, а також розвиненого зорового сприйняття та довільної уваги.
В дошкільному віці дуже важливою вважається саме підготовка до письма, а не саме навчання писати, і це повинно починатися задовго до шкільної парти.
Основні види розвитку дрібної моторики рук – пальчикова гімнастика. ”Пальчикові ігри” – це як завжди, інсценування за допомогою пальців різних римованих казок та історій, виконання багатьох ігор вимагають брати участь обидві руки, що навчає дітей орієнтуванню в поняттях напрямку: «ліворуч», «праворуч», «вниз», «угору» тощо. В ході пальчикових ігор малюки повторюють рухи дорослих, тим самим активізують моторику рук, таким чином виробляється уміння керувати своїми рухами, тренування спритності, концентрування уваги на одному з видів діяльності.
Гра “Моя сім’я”
Цей пальчик – мій дідусь,
Цей пальчик – моя бабуся,
Цей пальчик – мій татусь,
Цей пальчик – моя матуся,
Цей пальчик – буду я,
От і вся моя сім’я! (Почергово згинають пальці, з початку великий)
Гра “Коники”
По дорозі білі і гладкі скачуть пальці-стрибунці.
Цок-цок-цок, цок-цокцок.
Скаче жвавий табунець.
(Пальчики “скачуть” по столу в ритмі вірша)
Графічні вправи. Завдання “Штрихування” Намалюйте контурну картинку, наприклад, фрукт, або овоч і дайте дитині заштрихувати картинку прямими рівними лініями, не виходячи за її контури.
.jpg)
Намалюйте контурну картинку і дайте дитині обвести малюнок точно по лініях, не відриваючи олівець від паперу.
Завдання “З’єднай по точках”
Намалюйте контурну картинку пунктирними лініями і дайте дитині з’єднати пунктири (точки) однією суцільною лінією, не відриваючи олівець від паперу..jpg)
.jpg)
Завдання “Намалюй фігури”
Намалюйте дві геометричні фігури, одну велику, іншу маленьку дайте дитині намалювати всередині великої фігури, що поступово зменшуються фігури, а навколо маленької – поступово збільшуються фігури. Торкатися стінок попередньої фігури не можна. Чим більше вийде фігур, тим краще.
.jpg)
Намалюйте будь-яку картинку і дайте дитині повторити ваш малюнок.
Завдання “Домалюй картинку”
Намалюйте ліву половину картинки і дайте дитині домалювати праву половину малюнка.
Завдання “Графічний диктант”
Дитині дається наступна інструкція: “Слухай уважно і проводь лінії під диктовку. Одна клітинка вгору, одна клітинка направо, одна клітинка вниз, одна клітинка направо» і т. д. ” Візерунки можуть бути різними.
Чим ще можна позайматися з дитиною, щоб розвинути вмілість рук?
Розминати пальцями пластилін, глину;
нанизувати великі і дрібні гудзики, кульки на нитку;
грати з мозаїкою, конструктором, кубиками;
грати з піском, водою;
різати ножицями (аплікація, симетричне вирізування, вирізання різних фігурок)
малювати різноманітними матеріалами (олівцем, ручкою, крейдою, аквареллю, кольоровою крейдою, гуашшю).