- Головна
- Новини
- Адміністрація
- Діяльність закладу
- Методична скринька
- Безпечне освітнє середовище
- Внутрішня система якості освіти
- Дистанційна освіта
- Виховна робота
- Бібліотека
- Соціально-психологічна служба
- Сторінка логопеда
- Фотогалерея
- Дошка оголошень
- Батькам
- Корисні посилання
- Протидія булінгу в закладі освіти
- Зворотній зв'язок
- Прозорість та інформаційна відкритість
- Благодійна допомога
ЗОНДОЗАМІННИКИ В РОБОТІ ЛОГОПЕДА
Мовлення - це форма спілкування людей, здатність висловлювати свої думки словами, вміння говорити. Оволодіння мовленням це складний психічний процес, який залежить від багатьох чинників. Мова починає формуватися лише тоді, коли головний мозок, слух, артикуляційний апарат дитини досягнуть певного рівня розвитку. Мовлення дитини формується ще на першому році життя. Уже коли виникає лепет, дитина відтворює звуки при зверненні до неї.
Звуки утворюються в результаті роботи апарату артикуляції, тобто відтворення звуку можливо, якщо артикуляційний апарат в змозі прийняти відповідне положення, має достатню рухливість м'язів, що беруть участь в утворенні звуку.
Для виголошення одних звуків потрібна проста артикуляція, для виголошення інших - більш складна. Тому дитина засвоює спочатку прості по артикуляції звуки, а більш складні з'являються пізніше. Якщо спостерігається затримка в відтворенні звуків, то можливо у дитини є дисфункції в роботі апарату артикуляції. Діагностикою та виправленням порушення звуковідтворення і звуковимови займаються логопеди. Саме коли порушення тонусу м'язів є домінантними, то хорошим способом для вирішення таких ситуацій є логопедичний масаж.
У своїй практиці логопед найчастіше використовує зондовий масаж. Зонди - це спеціальні інструменти, призначені для механічного впливу на язик, щоки й інші органи артикуляції.
Однак у цього способу існують і суттєві недоліки: хороші зонди коштують не дешево, вимагають стерилізації, діти не завжди з радістю сприймають такий масаж.
Останнім часом багато логопедів стали використовувати для постановки звуків різні зондозамінники. Також зондозамінники можуть бути використані для активуючого масажу. Масаж може проводитися щічний, для губ, для язика, для порожнини рота і т. д. Масаж можна робити абсолютно різними зондозамінниками.
Зондозамінники є індивідуальними для кожної дитини, не вимагають спеціальної стерилізації. Дитина сама може вибрати собі вподобаний зондозамінник.
Дітям дуже подобається працювати з такими приспособами , у них немає блювотного рефлексу, вони не бояться цих цікавих штучок, і з задоволенням можуть їх тримати в руці вимовляючи той чи інший звук, допомагаючи собі зондозамінником.
Можна виділити кілька видів зондозамінників.
Зубочистки
Маленькі зондозамінники, гарні для постановки свистячих звуків, коли дитина не може самостійно утворити жолобок уздовж середньої лінії язика. У деяких випадках зондозамінник можна використовувати для постановки звука «Р» .
Палички від чупа-чупс, коктейльні трубочки та палочки-мішалки
Ними зручно виробляти повітряний струмінь для постановки свистячих звуків. Паличка для коктейлю має яскраве забарвлення, на одному кінці має кульку чи лопатку, якою можна зробити масаж язика, а на іншому кінці красиву фігурку. Для деяких пасивних рухів артикуляційної гімнастики підходять медичні шпателі.
Ватні палички
Використовуються на логопедичних заняттях для допомоги в утворенні «жолобка» при постановці звуку С.
Вилочка
Використовується для проведення обколюючого масажу для активізації жувальних і мімічних м'язів, а також м'язів язика. Використовується два прийоми роботи «обколи» і «обколи з прокачуванням». Гостра частина обов'язково затуплюється!
Зубна щітка
М'які колючки на робочій поверхні дозволяють проводити активуючий масаж мімічних і жувальних м'язів обличчя, м'язів язика.Нею можна поплескувати по язику під час проведення логопедичного масажу. Вибирати щітку потрібно з м'якою щетиною, а краще з силіконовими щетинками, які не травмують ніжну слизову оболонку порожнини рота і язика.
Масаж не потребує багато часу і його легко зробити під час заняття, а правильна біомеханіка масажу дозволяє поліпшити якість самого масажу, зробивши його комфортним як для дитини, так і для логопеда.