- Головна
- Новини
- Адміністрація
- Діяльність закладу
- Методична скринька
- Безпечне освітнє середовище
- Внутрішня система якості освіти
- Дистанційна освіта
- Виховна робота
- Бібліотека
- Соціально-психологічна служба
- Сторінка логопеда
- Фотогалерея
- Дошка оголошень
- Батькам
- Корисні посилання
- Протидія булінгу в закладі освіти
- Зворотній зв'язок
- Прозорість та інформаційна відкритість
- Благодійна допомога
Нетрадиційні матеріали в роботі логопеда
В сучасному світі, а особливо у роботі вчителя-логопеда, існує безліч традиційних методів роботи. У доповненні до традиційних методів впливу, все більше використовуються нетрадиційні форми роботи і нетрадиційне обладнання. Вони допомагають в досягненні максимально можливих успіхів і належать до числа ефективних засобів корекції. Застосування даних методів корекції не можна розглядати самостійними і самодостатніми, їх використання, швидше за все, служить для створення сприятливого емоційного фону, що, в кінцевому підсумку, покращує ефективність корекційного впливу. Дуже важливо використовувати нестандартне обладнання в спеціальних школах грамотно і з користю для здоров'я школяра.
Нетрадиційне обладнання в школі – це плід посилених праць педагогів та вчителів-логопедів, їх фантазії і взаємодії з батьками. Нетрадиційне обладнання в спеціальній школі може створюватися з підручних засобів, що здавались вже ні на що не придатними і віджившими свій вік: «Кіндер», пробки від соків, різнокольорові мотузки, коробочки, кубики, палички, манка, горіхи та інші непридатні матеріали.
Нестандартне обладнання в школі несе в собі дуже глибокий сенс. Недостатньо простих схем і креслень, тут повинна бути продумана кожна деталь. У молодшому шкільному віці мозок дитини ще дуже гнучкий і схильний до впливу ззовні. Вся інформація, отримана в цьому віці, сприймається апріорі єдиною і не підлягає сумніву - тому дуже важливо використовувати нестандартне обладнання на початку навчання грамотно і з користю для здоров'я школяра.
Вимоги до нетрадиційного обладнання - це безпека у використанні, дотримання гігієнічних вимог (обробка різними способами), естетична привабливість, багатофункціональність і простота у використанні.
Безумовно, використання традиційних методів корекційної роботи залежить від кваліфікованості вчителя-логопеда, вміння знайти підхід до кожної окремо взятої дитини, але вкрай важко заперечувати необхідність введення нових, нетрадиційних, методів роботи із дітьми, які потребують логопедичної допомоги.
На сьогоднішній день методів та матеріалів нетрадиційного впливу досить багато, і більшість з них є дуже простим і прийнятним для дітей початкових класів, що є вкрай важливим. Поруч із пальчиковими іграми, мозаїкою, штрихуванням, ліпленням, малюванням у логопедичних цілях можна і потрібно використовувати вправи, які в рази підвищують розвиток дрібної моторики пальців рук, а, отже, і мовлення дитини. Фото-приклади наведені нижче.