- Головна
- Новини
- Адміністрація
- Діяльність закладу
- Методична скринька
- Безпечне освітнє середовище
- Внутрішня система якості освіти
- Дистанційна освіта
- Виховна робота
- Бібліотека
- Соціально-психологічна служба
- Сторінка логопеда
- Фотогалерея
- Дошка оголошень
- Батькам
- Корисні посилання
- Протидія булінгу в закладі освіти
- Зворотній зв'язок
- Прозорість та інформаційна відкритість
- Благодійна допомога
Співпраця вчителя-логопеда та батьків під час освітного процесу
Сім’я та навчальний заклад – два важливі, тісно взаємопов’язані між собою інститути соціалізації дитини, в яких відбувається становлення та формування повноцінної гармонійної особистості. Саме потребами сьогодення продиктована необхідність якомога тісніше поєднувати родинне й суспільне виховання.
Вибір можливих форм та видів спільної роботи залежить від багатьох чинників: життєвої компетенції батьків, їх соціального та освітнього рівня, бажання співпрацювати. Педагогу слід враховувати сімейне оточення дитини, кількість дітей у родині та їхню стать, знати, чия роль у сім’ї є провідною (матері чи батька), повною чи неповною, благополучною чи ні є та чи інша родина, обов’язково звертати увагу на інтереси, запити, цінності, освітньо-культурний рівень, соціальне й матеріальне становище сімей, активніше залучаючи їх до участі у психологопедагогічному процесі спеціального навчального закладу, навчальновиховної та корекційно-розвивальної роботи зокрема.
Умовно можна виділити такі основні форми роботи вчителя-логопеда з батьками: індивідуальні, групові, колективні та масові.
Індивідуальні форми роботи здійснюються шляхом безпосереднього спілкування з батьками однієї дитини: виконання батьками завдань за зошитами індивідуальної роботи з дітьми, проведення бесід, консультацій для батьків, перегляд батьками індивідуальних занять учителя-логопеда, заповнення зошита взаємозв’язку.
Групові форми роботи проводяться з батьками у межах даної логопедичної групи: оформлення стендів для батьків, створення спеціальної логопедичної літератури, спільна підготовка до свят, проведення екскурсій (педагоги, батьки, діти), допомога батьків у підборі матеріалу для виготовлення логопедичних альбомів і наочних посібників, проведення анкетування, батьківських зборів, відкритих підгрупових та фронтальних занять, організація дискусій, створення усного батьківського журналу.
Колективні форми роботи здійснюються шляхом спілкування з батьками дітей усіх логопедичних груп навчального закладу: проведення анкетування, загальних батьківських зборів, колективних бесід, залучення батьків до вирішення проблемних ситуацій та завдань, презентацій науково-методичної та популярної літератури для батьків.
Масові форми роботи проводяться педагогами з батьками і дітьми всього навчального закладу: залучення батьків до підготовки, організації, участі у святах, іграх-розвагах, спортивних святах, вікторинах, семінарах-практикумах, круглих столах, конференціях, виїзних засіданнях, лекторіях за участю науковців, практичних психологів та медиків, працівників соціальних служб.
Стосунки вчителя-логопеда та батьків з перших днів знайомства мають будуватися на засадах відвертості та взаєморозуміння.
Залучення батьків до спільного корекційного процесу передбачає:
- єдність вимог до дитини;
- відповідальність за виконання домашніх завдань;
- постійне введення поставлених дітям звуків у мовлення;
- активну участь у всіх заходах для батьків.
Таким чином, ефективність корекційної роботи з виправлення мовленнєвих вад, гармонійний розвиток дитячої особистості багато в чому залежить від творчого співробітництва вчителя-логопеда з батьками, від вміло налагоджених професійних та особистісних відносин, чіткого та свідомого розуміння поставлених навчальновиховних і корекційно-розвивальних завдань. Тільки за умови активної та свідомої допомоги батьків фективність логопедичного впливу буде повнішою, глибшою та успішнішою.