Комунальний заклад

"БОГОДУХІВСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА"
Харківської обласної ради
  • Головна
  • Новини
  • Адміністрація
  • Діяльність закладу
  • Методична скринька
  • Безпечне освітнє середовище
  • Внутрішня система якості освіти
  • Дистанційна освіта
  • Виховна робота
  • Бібліотека
  • Соціально-психологічна служба
  • Сторінка логопеда
    • Поради логопеда
    • Робота логопеда
    • Планування
  • Фотогалерея
  • Дошка оголошень
  • Батькам
  • Корисні посилання
  • Протидія булінгу в закладі освіти
  • Зворотній зв'язок
  • Прозорість та інформаційна відкритість
  • Благодійна допомога
Банери

Співпраця вчителя-логопеда та батьків під час освітного процесу


Сім’я та навчальний заклад – два важливі, тісно взаємопов’язані між собою інститути соціалізації дитини, в яких відбувається становлення та формування повноцінної гармонійної особистості. Саме потребами сьогодення продиктована необхідність якомога тісніше поєднувати родинне й суспільне  виховання.

Вибір можливих форм та видів спільної роботи залежить від багатьох чинників: життєвої компетенції батьків, їх соціального та освітнього рівня, бажання співпрацювати. Педагогу слід враховувати сімейне оточення дитини, кількість дітей у родині та їхню стать, знати, чия роль у сім’ї є провідною (матері чи батька), повною чи неповною, благополучною чи ні є та чи інша родина, обов’язково звертати увагу на інтереси, запити, цінності, освітньо-культурний рівень, соціальне й матеріальне становище сімей, активніше залучаючи їх до участі у психологопедагогічному процесі спеціального  навчального закладу, навчальновиховної та корекційно-розвивальної роботи зокрема.

Умовно можна виділити такі основні форми роботи вчителя-логопеда з батьками: індивідуальні, групові, колективні та масові.

 Індивідуальні форми роботи здійснюються шляхом безпосереднього спілкування з батьками однієї дитини: виконання батьками завдань за зошитами індивідуальної роботи з дітьми, проведення бесід, консультацій для батьків, перегляд батьками індивідуальних занять учителя-логопеда, заповнення зошита взаємозв’язку.

 Групові форми роботи проводяться з батьками у межах даної логопедичної групи: оформлення стендів для батьків, створення спеціальної логопедичної літератури, спільна підготовка до свят, проведення екскурсій (педагоги, батьки, діти), допомога батьків у підборі матеріалу для виготовлення логопедичних альбомів і наочних посібників, проведення анкетування, батьківських зборів, відкритих підгрупових та фронтальних занять, організація дискусій, створення усного батьківського журналу.

Колективні форми роботи здійснюються шляхом спілкування з батьками дітей усіх логопедичних груп навчального закладу: проведення анкетування, загальних батьківських зборів, колективних бесід, залучення батьків до вирішення проблемних ситуацій та завдань, презентацій науково-методичної та популярної літератури для батьків.

Масові форми роботи проводяться педагогами з батьками і дітьми всього навчального закладу: залучення батьків до підготовки, організації, участі у святах, іграх-розвагах, спортивних святах, вікторинах, семінарах-практикумах, круглих столах, конференціях, виїзних засіданнях, лекторіях за участю науковців, практичних психологів та медиків, працівників соціальних служб.

Стосунки вчителя-логопеда та батьків з перших днів знайомства мають будуватися на засадах відвертості та взаєморозуміння.

Залучення батьків до спільного корекційного процесу передбачає:

 - єдність вимог до дитини;

- відповідальність за виконання домашніх завдань;

- постійне введення поставлених дітям звуків у мовлення;

 - активну участь у всіх заходах для батьків.

Таким чином, ефективність корекційної роботи з виправлення мовленнєвих вад, гармонійний розвиток дитячої особистості багато в чому залежить від творчого співробітництва вчителя-логопеда з батьками, від вміло налагоджених професійних та особистісних відносин, чіткого та свідомого розуміння поставлених навчальновиховних і корекційно-розвивальних завдань. Тільки за умови активної та свідомої допомоги батьків фективність логопедичного впливу буде повнішою, глибшою та успішнішою.

postcategoryiconкатегория: Главный / Поради логопеда

Copyright © 2011 ---.
All Rights Reserved.

Joomla template created with Artisteer by shoot56.