- Головна
- Новини
- Адміністрація
- Діяльність закладу
- Методична скринька
- Безпечне освітнє середовище
- Внутрішня система якості освіти
- Дистанційна освіта
- Виховна робота
- Бібліотека
- Соціально-психологічна служба
- Сторінка логопеда
- Фотогалерея
- Дошка оголошень
- Батькам
- Корисні посилання
- Протидія булінгу в закладі освіти
- Зворотній зв'язок
- Прозорість та інформаційна відкритість
- Благодійна допомога
Рекомендації щодо організації діяльності логопедичної служби
1. Логопедичні пункти відкриваються районними, міськими органами державного управління освітою при відділах (управліннях) освіти, загальноосвітніх школах, дошкільних закладах.
Основним завданням логопедичних пунктів є надання корекційної допомоги дітям з вадами мовлення, усунення різних порушень усного і писемного мовлення, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків.
У своїй діяльності працівники логопедичної служби керуються Законами України „Про загальну середню освіту”, „Про дошкільну освіту”, Положенням про логопедичні пункти системи освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України та іншими.
Районні (міські) учителі-логопеди з 1 до 30 вересня та з 1 до 30 травня проводять обстеження дітей дошкільних закладів та початкових класів для зарахування їх на логопедичний пункт. Інформація про кількість виявлених дітей з порушенням мовлення та зарахованих на логопедичний пункт подається в орган державного управління освітою, у віданні якого перебуває логопедичний пункт.
2. Прийом дітей до навчального закладу компенсуючого типу здійснюється керівником закладу протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження дитини, направлення місцевого органу управління освітою, висновку ПМПК, медичної довідки, довідки дільничого лікаря про стан здоров'я дитини та епідеміологічне оточення, довідки про щеплення. Крім того, всім дітям з недорозвиненням мовлення рекомендовано мати висновок сурдолога.
До навчальних закладів для дітей з порушеннями мовлення зараховуються діти, які мають тяжкі мовленнєві розлади, ринолалію, заїкуватість, фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення при збереженому слусі та інтелекті.
Комплектування класів здійснюється за віковими ознаками з урахуванням характеру і рівня мовленнєвого недорозвинення. Наповнюваність класів для дітей з важкими порушеннями мовлення не повинна перевищувати 10 дітей, з фонетико-фонетичним недорозвиненням мовлення – 12 дітей.
Тривалість перебування дітей з порушеннями мовлення встановлюється ПМПК залежно від рівня та ступеня мовленнєвого порушення: із загальним недорозвитком мовлення та заїкуватістю - від зарахування до закінчення шкільного навчання.
У разі необхідності тривалість перебування може бути продовжено місцевими органами управління освітою з урахуванням висновку психолого-медико-педагогічної консультації.
3. Згідно з Положенням про логопедичні пункти системи освіти та Інструкцією про ділову документацію в навчальних закладах, затвердженою наказом Міністерства освіти України, вчителями-логопедами ведеться така документація:
· перспективний план корекційно-виховної роботи;
· картки мовного розвитку на кожну дитину;
· плани індивідуальної роботи, занять у підгрупах;
· книга аналізу результативності індивідуальної корекцїйної роботи з дітьми;
· витяги з протоколів ПМПК на кожну дитину;
· книга взаємозв’язку між логопедом, вихователем і вчителем;
· журнал обліку відвідування дітей-логопатів;
· графік роботи логопедів.
4. Безпосереднє керівництво і контроль за логопедичною роботою здійснюють органи державного управління освітою, у віданні яких перебувають логопедичні групи та пункти.