- Головна
- Новини
- Адміністрація
- Діяльність закладу
- Методична скринька
- Безпечне освітнє середовище
- Внутрішня система якості освіти
- Дистанційна освіта
- Виховна робота
- Бібліотека
- Соціально-психологічна служба
- Сторінка логопеда
- Фотогалерея
- Дошка оголошень
- Батькам
- Корисні посилання
- Протидія булінгу в закладі освіти
- Зворотній зв'язок
- Прозорість та інформаційна відкритість
- Благодійна допомога
Розвиваємо мовлення та творчу уяву у дітей
Творчість – це здатність дитини висловлювати свої думки, почуття, настрій, фантазії за допомогою художнього слова, музики, рухів, мімічних і пантомімічних етюдів, сюжетно-рольової гри, гри-драматизації тощо.
Виховуючи творчу дитину, не обійтися без розвитку у неї творчої уяви. Нижче наведені приклади ігор, які зможуть стати гарними помічниками для батьків на шляху виховання розвиненої, ініціативної, творчої дитини з високим рівнем пізнавальних можливостей.
Вправа «Поїзд з вагончиків-слів»
Дорослий пропонує дитині скласти довгий поїзд з вагончиків-слів, де кожне слово повинне «тягнути» за собою наступне. Для початку потрібно придумати будь-яке слово, яке і буде відправною точкою, початком в асоціативному ряду.
Приклад:
Дорослий: Зима ... яка?
Дитина: Снігова, холодна.
Дорослий: А що буває холодним?
Дитина: Морозиво, лід, сніг.
Дорослий: А сніг який? (Відштовхується від останнього слова.)
Дитина: Білий, пухнастий.
Дорослий: А що ще буває пухнастим? (І так далі поки дитині не набридне або ж вона втомиться.)
Вправа «Творча помилка»
У кожної дитини є слова, які вона раніше вимовляла неправильно. Часто діти їх пам'ятають і знають, так як батьки нагадують, як вони розчулювалися цими помилками. Можна запропонувати дитині згадати своє «неправильне» мовлення і поміркувати над значенням таких слів.
Приклад:
Каклетка – котлета, яка підстрибує; лісапет – велосипед, який їздить в лісі. Можна також навмисне змінити один звук в слові, отримавши в результаті дивовижний предмет або тварина.
Вправа «Казковий вінегрет»
Перші ознаки такого «салату» можна помітити в дитячих малюнках, де прекрасно уживаються герої з різних казок і мультфільмів. Нехай діти об'єднають знайомих персонажів і складуть нову казку – свою.
Вправа «Казка навпаки»
Згадавши з дитиною знайому казку, їй пропонується змінити характери героїв: позитивний характер на негативний і навпаки. Діти обмірковують і розповідають, як зміняться характери героїв, їхні вчинки, яким стане сюжет казки.
Вправа «А що було потім?»
Часто діти хочуть почути продовження казки і неохоче розлучаються з улюбленими героями. А навіщо ж з ними розлучатися? Можна наприкінці казки запропонувати дитині поміркувати: «А що було потім?»
Приклад:
Дитина потрапляє в казку і ... (дарує Попелюшці нові кришталеві черевички, допомагає Червоній Шапочці перехитрити вовка і т. д.)
Діти, граючи в подібні ігри, отримують задоволення не тільки від результату творчої діяльності, а головне – від самого процесу. Дитина вчиться використовувати набуті навички в іграх, повсякденному житті, проявляє ініціативу, зацікавленість, зростає неповторною, оригінальною, творчою особистістю.