- Головна
- Новини
- Адміністрація
- Діяльність закладу
- Методична скринька
- Безпечне освітнє середовище
- Внутрішня система якості освіти
- Дистанційна освіта
- Виховна робота
- Бібліотека
- Соціально-психологічна служба
- Сторінка логопеда
- Фотогалерея
- Дошка оголошень
- Батькам
- Корисні посилання
- Протидія булінгу в закладі освіти
- Зворотній зв'язок
- Прозорість та інформаційна відкритість
- Благодійна допомога
Розвиток мислення і пам’яті за допомогою мнемотехніки
Ураховуючи, що сучасні діти перенасичені інформацією, необхідно зробити так, щоб процес корекційної роботи був для них цікавим, розвивальним. Існують фактори, що полегшують процес становлення зв’язного мовлення. Одним із таких факторів, на думку С.Л.Рубінштейна, А.М.Леушіної, Л.В.Елькіна - наочність. К.Д.Ушинський писав: «Навчайте дитину будь-яких невідомих їй п’ятьом словам - вона буде довго та марно мучитися, але зв’яжіть двадцять таких слів із малюнками - і вона схопить їх на льоту «Для логопедів не секрет, що в більшості дітей із загальним недорозвиненням мовлення поряд із порушеннями всіх компонентів мовної системи відзначається недостатня стійкість уваги, обмежені можливості її розподілу; знижена вербальна пам’ять, продуктивність запам’ятовування. Вони забувають складні інструкції, елементи й послідовність завдань. У деяких дітей низька активність пригадування приєднується з обмеженими можливостями розвитку пізнавальної діяльності. Для формування мовленнєвих навичок у дітей із ЗНМ продуктивним є мнемотехнічні методики і прийоми, які стимулюють розвиток усіх психічних процесів. Мнемотехніка - це система внутрішнього письма, що дозволяє послідовно записувати в мозок інформацію, перетворену на комбінації зорових образів. Мнемотехніка використовує природні механізми роботи мозку й дозволяє повністю контролювати процес запам’ятовування, збереження і пригадування інформації. Найбільш продуктивними прийомами мнемотехніки є: аналогія; піктограма; трансформація; стенографіст; синтез; послідовні псоціації. Отже, використання мнемотехнічних прийомів позитивно впливають на якість та ефективність корекційної роботи логопеда. Тренуємо пам'ять.