- Головна
- Новини
- Адміністрація
- Діяльність закладу
- Методична скринька
- Безпечне освітнє середовище
- Внутрішня система якості освіти
- Дистанційна освіта
- Виховна робота
- Бібліотека
- Соціально-психологічна служба
- Сторінка логопеда
- Фотогалерея
- Дошка оголошень
- Батькам
- Корисні посилання
- Протидія булінгу в закладі освіти
- Зворотній зв'язок
- Прозорість та інформаційна відкритість
- Благодійна допомога
Постановка твердих приголосних звуків при їх пом’якшенні
Дитина пом’якшує приголосні звуки? Замість «тато» вимовляє «тятьо»? Спотворення звуковимови, за якої дитина замінює твердий приголосний звук на м’який, вимагає логопедичної корекції.
Спосіб постановки твердих звуків від їх м’яких пар
Даний спосіб слід використовувати тоді, коли м’які пари вимовляються дитиною правильно. Для позначення м’яких приголосних звуків застосовується знак «'» ([т']).
Постановка твердих звуків буде описана на прикладі постановки звука [т].
· Попросіть дитину повторити за вами звук [т']. Під час вимови м’яких звуків губи дитини завжди знаходяться в посмішці. Така артикуляція додатково забезпечує м’яку вимову звуків.
· Для того, щоб отримати твердий звук, дитина повинна округлити губи, та вимовити слідом за дорослим склади з твердим звуком [та-та-та].
· Якщо продовжує зберігатись м’якість вимови звука, запропонуйте дитині притиснути язик до внутрішньої поверхні зубів і беззвучно відкрити рот. Наступний крок - злегка втягнути в себе повітря, одночасно відірвавши язик від зубів. В цей момент, завдяки звуку від «клацання» язика, почується вимовлений пошепки склад [та].
· Під час вимови губного звука [п] дитина, за аналогією, повинна злегка втягнути в себе повітря, щоб утворився звук від «плескоту» губ. А під час вимови губо-зубного звуку [ф] дитина має уривчасто втягувати повітря між верхніми різцями та нижньою губою. Таким способом у дитини будуть пошепки виходити тверді склади [па] і [фа].
Дорослому слід обов’язково показувати спершу всі дії на собі.
· Зверніть увагу дитини на твердий склад, який вона таким чином почала вимовляти. І попросіть промовити цей же склад, не втягуючи в себе повітря.
· Далі цей же склад необхідно майже беззвучно вимовити на видиху.
· Наступний крок – широко відкриваючи рот, промовляти слідом за дорослим склади з твердим звуком [та-та-та]. З кожним разом додавати гучність, аж поки склади почнуть звучати природно.
· Працюйте над автоматизацією твердих звуків в складах в парі зі всіма голосними ([а], [о], [у], [е], [и]). Далі відпрацьовуйте правильну вимову твердих звуків за класичною схемою автоматизації звуків.
· Пам’ятайте про регулярність логопедичний занять! Якщо у вас не виходить самостійно досягти гарного результату, зверніться по допомогу до логопеда!